پروژه بیمارستان 300 تخت خوابی رسول اعظم (ص)

پروژه بیمارستان 300 تخت خوابی رسول اعظم (ص)

بیمارستان  تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم (ص) در زمین اهدایی شهرداری به مساحت 3 هکتار در بلوار رسول اعظم (ص) جنب پارک سایه با زیربنای 34650 متر مربع در هشت طبقه با 224 تخت بستری و 40 تخت دیالیز با همت خیرین درحال ساخت است. با توجه به نبود بیمارستان جنرال تخصصی و فوق تخصصی  در نیمه شرقی شیراز و قرارگیری آن در کنار پارک زیبای سایه، موقعیت این طرح از نقاط قوت این پروژه محسوب می شود. 
 

مجتمع درمانی حضرت رسول اعظم (ص) با هدف ارتقا دسترسی عادلانه مردم شرق شیراز و همچنین ارائه خدمات به بیماران مراجعه کننده از شهرستان های و استان های جنوب و شرق استان ایجاد گردیده است.  این مجتمع توسط خیرین سلامت با مدیریت موسسه خیریه حضرت رسول اعظم (ص) و همکاری مجمع خیرین تامین سلامت فارس در حال ساخت می باشد. مجتمع به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد. هیات امنا ترکیبی از هیات موسس مجتمع (شامل اعضا هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس) و خیرین خواهد بود. 

ضرورت و دلیل ساخت پروژه بیمارستان حضـرت رسـول اعظم  (ص) در شرق شیراز

تعداد تخت بیمارستانی به ازای هر 1000 نفر جمعیت در کشور 8/1 و در استان فارس 1/2 تخت می باشد؛ این در حالیست که استاندار جهانی 1/3 تخت به ازای هر 1000 نفر است. کلانشهر شیراز برای رسیدن به سرانه استاندارد به 2500 تخت بیمارستانی نیاز دارد. از آنجایی که شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور مطرح است، 30 درصد بیماران بستری در بیمارستان های جنرال این کلانشهر ساکن سایر استان های همجوار می باشند و به این دلیل شیراز به شدت دچار کمبود تخت های بیمارستانی است. پتانسیل های موجود در زمینه پزشکی از جمله حضور پزشکان متعهد نیز باعث شده در شیراز فرصت های مناسبی برای توسعه توریسم درمانی فراهم باشد. تمامی این موارد باعث شده نیاز به ساخت بیمارستان های جدید در شیراز به خصوص در مناطقی که زیرساخت های پزشکی کمتر توسعه پیدا کرده، به شدت احساس شود. 

 

 

مشخصـات فنی پـروژه

- زمین پروژه : 30 هزار متر مربع (که توسط شهرداری شیراز در اختیار مجمع خیرین تامین سلامت فارس قرار گرفته است)

- زیر بنا ساختمان : 34500 متر مربع

- تعداد طبقات: 8 طبقه و چهار بلوک

- مدت زمان تکمیل پروژه: 5 سال 

 

مزایای موقعیت پروژه

- نزدیکی به ورودی شمال (دروازه قرآن) و شرق شیراز (پل فسا)

- نزدیکی به فرودگاه بین المللی دستغیب

- دسترسی آسان و بدون ترافیک

- مجاورت با فضاهای سبز شهری (پارک سایه و پارک نماز)

- فاصله از مناطق مسکونی، تجاری و یا کارگاهی  

 

بخش هـای بیمارستـان

-  8 اتاق عمل، 16 تخت ویژه جنرال، 8 تخت ویژه جراحی، 8 تخت ویژه قلبی، 24 تخت جراحی، 24 تخت داخلی، 18 تخت بستری اطفال، 18 تخت بستری نوزادان، 18 تخت بستری جراحی مغز و اعصاب، 18 تخت بستری داخلی مغز و اعصاب، 18 تخت بستری زنان و زایمان، 18 تخت بستری چشم ، 18 تخت ارتوپدی ، 18 تخت اورولوژی و 36 تخت بستری دیگر.

- تصویر برداری (شامل: رادیولوژی، تراکم استخوان، سونوگرافی ، سی تی اسکن، ام آر آی)

- آزمایشگاه، اورژانس، بخش زایمان، داروخانه و بخش دیالیز

 

 

 

صفحات زیر مجموعه پروژه بیمارستان

آشنایی با پروژه بیمارستان

جهت مشاهده کلیک کنید

کمک به ساخت پروژه

جهت مشاهده کلیک کنید

بازدید از پروژه

جهت مشاهده کلیک کنید